Content Manager med marknads- och säljansvar
HarperCollins Nordic är det familjära nordiska förlaget med de internationella musklerna. Vi ger ut kvalitativ lokal och internationell litteratur som lockar många. Lika stolta som vi är över vår historia, lika nyfikna är vi på det nya. Med våra över 1 100 titlar per år erbjuder vi en värld bortom vardagen. Vi ger ut böcker under våra två varumärken HarperCollins och Harlequin. Harlequin är världsledande på romantiska böcker och i mer än 40 år har vi erbjudit svenska läsare de allra härligaste läsupplevelserna.
Nu vill vi stärka varumärket Harlequin och bli ännu vassare i våra digitala kanaler och söker därför en engagerad Content Manager med marknads- och säljansvar som är en stjärna på att både skapa och sprida intressant, relevant och engagerande innehåll.
Fokus i uppdraget är att utveckla Harlequins marknadsinnehåll i våra fyra länder, Sverige, Norge, Finland och Danmark. För att lyckas i tjänsten är du driven och gillar att testa nytt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Helhetsansvar för Harlequins sociala medier
- Skapa innehållsplaner
- Producera inspirerande och engagerande innehåll anpassat efter olika kanaler
- Skapa både stillbild och rörligt material för våra kanaler
- Publicera, underhålla och uppdatera innehåll
- Integrera med våra följare för att skapa relation med varumärket
- Ansvara för produktionen av nyhetsbrev
- Följa upp resultat och KPI:er samt hitta nya vägar att nå framgång
- Assistera arbetet med kampanjer så som adresserad, annonser, telemarketing eller digitala kampanjer.
- Ansvara för att sälja in Harlequin mot streamingtjänster
Vi söker dig som:
- Är resultatdriven, analyserande och utvecklingsfokuserad
- Har ett gott självledarskap och är positiv, nyfiken och energifylld
- Har en drivkraft att utvecklas i din roll och har förmågan att identifiera och starta aktiviteter med fokus på förbättringar
- Är kreativ och initiativrik
- Brinner för det visuella och att hitta rätt språk och ton
Erfarenhet och utbildning
Vi ser att du har en relevant högskoleutbildning inom kommunikation, journalistik, marknadsföring eller liknande. Du är antingen nyexaminerad eller har någon form av erfarenhet inom digital innehållsproduktion.
Rollen kräver utmärkta projektlednings- och kommunikationsfärdigheter. Erfarenhet av digitala verktyg som Google Analytics, Facebook Business Manager och Photoshop är meriterande.
Du har flytande språkkunskaper i svenska och engelska gällande både tal och skrift. Meriterande är om du även har språkkunskaper i norska, finska eller danska.
I din roll rapporterar du till HarperCollins Nordics DTC-Manager och ingår i teamet som arbetar med varumärket Harlequin.
Tjänsten är på 80 % och en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning med bas på kontoret på Kungsholmen i Stockholm. Vi kan erbjuda ett attraktivt helhetspaket med bl. a. sex veckors semester, tjänstepension och ett generöst friskvårdsbidrag.
Tillträde: Omgående
Om du tycker att det här låter som en spännande utmaning vill vi gärna att du skickar in en kort presentation om dig själv och CV senast den 30 november till:
Frågor skickas till: stina.ortbrant@harpercollins.se